DARMOWA WYSYŁKA POWYŻEJ 300 ZŁ

O Echo

ECHO – nowoczesny, międzypokoleniowy koncept modowy założony w 1997 r. przez Gabrielę Roczkalską-Drożdż. Tworzony z myślą o kobietach, które czerpią przyjemność z kupowania polskich projektów, zgodnych z trendami ze światowych wybiegów.

W całości projektowane i szyte w Polsce kolekcje są synonimem jakości i esencją stylu wielkich metropolii. Ubrania ECHO powstają w krótkich seriach, w rozmiarach od 34 do 42 i w przekonaniu, że unikatowość może iść w parze z przystępną ceną.

ECHO to także sieć autorskich butików z selekcją ubrań i akcesoriów oraz małych przyjemności.

ECHO. Simple pleasure

ECHO nasza historia

ECHO to nowoczesny, międzypokoleniowy koncept modowy powstały w 1997 r. z inicjatywy Gabrieli Roczkalskiej-Drożdż, wtedy 20-letniej uczennicy wzornictwa będącej pod wrażeniem pokazów Versace i wywodzącej się z rodziny krawców.

„Śmieję się, że moi dziadkowie łączyli haute couture z pret-a-porter, ponieważ babcia szyła suknie ślubne, a dziadek fartuchy robotnicze” – komentuje założycielka marki.

To z marzenia o demokratyzacji mody, czyli połączenia międzynarodowych trendów z polską produkcją i konkurencyjną ceną oraz z potrzeby dania kobietom przyjemności kupowania modnego, autorskiego produktu wykonanego w Polsce powstało ECHO, czyli „powtórzenie dźwięku spowodowane odbiciem fali akustycznej od jakiejś powierzchni” lub – przekładając to na język mody – marka będąca następstwem trendów ze światowych wybiegów.

Pierwsza kolekcja ECHO była szyta na domowej maszynie, którą projektantka dostała na 18. urodziny. Szybko do projektantki dołączyły szwaczki, krojcze i prasowaczki, bo stylistyka ECHO okazała się sukcesem wśród spragnionych modowych nowości Polek. Jeszcze w 1997 r. projektantka wraz z mężem odpowiedzialnym głównie za rozbudowanie sieci sprzedaży marki, wynajmują, a następnie kupują na własność, budynek w Jaworznie – starą szkołę podstawową, do której niegdyś uczęszczali rodzice założycielki marki. W sali, w której lata temu siedzieli w ławkach, pod koniec 1997 r. stanęło biurko projektantki. Prawą ręką założycielki ECHO została jej siostra, produkcją i butikami – jak na firmę rodzinną przystało – zajęły się siostry jej męża. 

„W 1997 roku dochodziliśmy do wszystkiego metodą prób i błędów. To, co było i niezmiennie jest dla nas najważniejsze i stałe, to jakość w każdym calu – od maszyn do szycia, po tkaniny, obsługę czy detale we wnętrzach butików” – komentuje Gabriela Roczkalska-Drożdż.

W całości projektowane i szyte w Polsce kolekcje są synonimem jakości i esencją stylu wielkich metropolii. Ubrania ECHO powstają w krótkich seriach, w rozmiarach od 34 do 44 i w przekonaniu, że unikatowość może iść w parze z przystępną ceną. Największą inspiracją dla projektantki są, obok ulic metropolii, kobiety, dla których powstają kolekcje ECHO. Polityka bliskiego kontaktu z odbiorcą pozwala projektantce i założycielce marki odpowiadać na potrzeby kobiet, słuchać, co mówią i proponować im trendy ze światowych wybiegów przetłumaczone na polską ulicę. Zgodnie z potrzebami Polek, kolekcje w dużej mierze powstają z takich jakości jak tkaniny z naturalnymi domieszkami, angory, mohery czy lubiane przez Polki wiskozy.

„Od początku istnienia ECHO współpracujemy z włoskimi producentami tkanin i mamy do nich ogromne zaufanie. Nasze potrzeby zmieniały się przez lata tak, jak zmieniał się język polskiej ulicy – niegdyś w przeważającej części ubranej na szaro, dziś wybierającej jasne kolory, printy i odważne kroje, które są echem zmian społecznych i kulturowych w naszym kraju” – podsumowuje Gabriela Roczkalska-Drożdż.

W ECHO prężnie działającą sprzedaż online uzupełnia sieć autorskich butików z selekcją ubrań i akcesoriów oraz małych przyjemności: magazynów, perfum, oryginalnych świec czy designerskiej biżuterii. Od początku założeniem marki było lokalizowanie butików blisko pracowni, stąd umieszczenie flagowego konceptu ECHO niedaleko Jaworzna, na zabytkowej ul. św. Tomasza w Krakowie. 

Do dziś marka otworzyła 6 sklepów, a w najbliższym czasie planuje kolejne otwarcia i rozwój sieci autorskich concept store’ów. Poszerzana będzie również ekspansja zagraniczna ECHO, marki dziś sprzedawanej z wielkim powodzeniem w Polsce i sąsiadujących państwach. Mimo ciągłego dynamicznego wzrostu, ECHO, zgodnie z pragnieniem założycieli, chce pozostać marką unikatową i autorską. Odzwierciedleniem tej potrzeby będzie planowana limitowana edycja ubrań z wyselekcjonowanych tkanin. Będą to rzeczy jeszcze przyjemniejsze i bliższe ciału, skierowane do świadomej swojego stylu i potrzeb klientki.

Gabriela Roczkalska-Drożdż jest szczęśliwą matką dwóch nastolatek, których zawartość szaf jest dowodem na to, że ECHO to marka łącząca pokolenia. 

Choć w 2017 r. ECHO będzie świętować swoje 20-lecie i przez dwie dekady w historii marki wydarzyło się wiele, jedno pozostało bez zmian – gwarancja przyjemności z kupowania

modnego, autorskiego produktu wykonanego w Polsce.

ECHO. Simple pleasure.